BodyBuilding
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Training!  ~  Trainingsschema M&F

LosFantasticos
Geplaatst: Vr Sep 26 18:47:09 GMT 2008 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 25 Sep 2008 Berichten: 8 Woonplaats: Waasmunster
Ik ben van plan om dat schema te volgen in Muscle & Fitness waar je over een tijdspanne van een jaar opbouwt van beginner naar iets gevorderde. Dit zodat ik mijn spieren geleidelijk aan gewend zouden kunnen geraken aan het anders soort trainen dan dat ze gewend zijn.
Is dit een goed gedacht of is het beter voor een meer persoonlijker schema te maken en er direct in te vliegen? En zoja is er dan iets waar ik speciaal op moet letten?

Alvast bedankt ;)
Stefan
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
BelgiumBeast
Geplaatst: Vr Sep 26 21:57:49 GMT 2008 Reageren met citaat
Gast
Zoals je zegt zou ik eerst vertrouwd geraken met de bewegingen, oefeningen en machines.

Bodybuilding is vooral ook de connectie kunnen leggen tussen mind and muscle, in die zin dat je controle hebt over de spier die je die dag wil trainen zodat je niet teveel meehelpt met de andere spier groepen.

Ik ken natuurlijk het schema niet waarover je praat dus kan moeilijk oordelen.
In vele fitness centra komen ze altyd af met een 2 dagen split schema, dit zou ik niet aanraden.

Je spieren gaan dingen doen die ze niet gewoon zijn en kunnen hun rust meer dan behoorlijk gebruiken.

Zorg tevens voor een goed eetschema naast je training en rust!
Dus ik zou zeggen train 4x per week en elke spier 1 x

BV

Maandag rug
Dinsdag Borst
Woensdag rust
Donderdag armen
Vrijdag schouders en benen

buik verdeel je over je dagen zodaning dat je hem minstens 2 x traint .
En cardio daar beslis je uiteraard zelf over.

Grtz
fitandhealthy
Geplaatst: Za Sep 27 7:30:23 GMT 2008 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 19 Sep 2008 Berichten: 44 Woonplaats: Tongeren
hey losfantasticos,

prima wat belgium beast hier zegt, 4x per week elke spiergroep apart.

het is afhankelijk wie je bent, hoe je je voelt, wat je doelstellingen zijn.
maar je zou ook kunnen proberen om gewoon in je beginfase 3 a 4x per week alle spiergroepen te trainen tot je gewend raakt aan bewegingen, je spieren, de toestellen. daarna eventueel overstappen naar echte training per spiergroep. er zijn zoveel verschillende manieren van trainen dat het, zeker voor een nieuwkomer, niet altijd even gemakkelijk is om de juiste weg te vinden. niemand kan je trouwens voorschrijven hoe je moet trainen. iedereen kan je raad en hulp bieden, na veel proberen en fouten maken zul je leren wat voor jou persoonlijk het beste werkt.
spieren groeien als ze telkens opnieuw nieuwe impulsen, prikkels krijgen. regelmatig je trainingsroutine veranderen en vanalles uitproberen... that's it.

nog belangrijker dan trainen is voeding... hou dat altijd in je achterhoofd.
zonder benzine rijdt een auto ook niet...

_________________
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
LosFantasticos
Geplaatst: Za Sep 27 13:02:36 GMT 2008 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 25 Sep 2008 Berichten: 8 Woonplaats: Waasmunster
Ja maar ik heb genen auto ik rijd met de moto Blij Grapje hoor
Ik weet wat je bedoelt de voeding is even belangrijk als de training mss zelfs nog ietske belangrijker.

Dan ga ik gewoon het schema volgen om er aan gewend te geraken maar in plaats van de zaterdag mijn buik en kuiten te trainen zal ik die erbij nemen op de andere dagen.

Alvast merci Applause
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
djozz
Geplaatst: Zo Sep 28 2:44:15 GMT 2008 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 11 Aug 2008 Berichten: 47 Woonplaats: Brasschaat
LosFantasticos schreef:
Ja maar ik heb genen auto ik rijd met de moto Blij Grapje hoor
Ik weet wat je bedoelt de voeding is even belangrijk als de training mss zelfs nog ietske belangrijker.

Dan ga ik gewoon het schema volgen om er aan gewend te geraken maar in plaats van de zaterdag mijn buik en kuiten te trainen zal ik die erbij nemen op de andere dagen.

Alvast merci Applause


Ik kén het schema van m&f. In elke maandelijkse editie vordert dit schema qua voeding & training. Mits je pas begint met trainen;

negeer dat trainingschema & volg exact wat BelgiumBeast zegt. ik wilde net hetzelfde gaan uittypen. Hij heeft volledig gelijk.

Eerst zelf alle basis leggen met machines, bewegingen, en die mind muscle connectie ! en voeding is niét te onderschatten.

Onthou zkr dit;

De kwaliteit van de beweging is belangrijker dan de kwantiteit van het gewicht dat je gebruikt bij n oefening !

Hou dit elke training in je kop en dan ga je groeien. Laat je ego buiten de gym, laat al die grave mannen maar zwieren met die grote gewichten. Train volgens u mogelijkheden en volg een correcte en rustige beweginsbaan bij de oefening, en zorg dat je die spier lekker voelt brande,

dàn en enkel dàn ben je goed bezig

cheers !

_________________
"It's not the quantity of the weight, but the quality of the movement that counts"
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djozz
Geplaatst: Zo Sep 28 2:47:34 GMT 2008 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 11 Aug 2008 Berichten: 47 Woonplaats: Brasschaat
-> je gaat met minder gewicht en betere beweging harder vooruit dan met meer gewicht en zon agressieve sleurbeweging. remember; je doet bodybuilding géén powertraining. Kracht maakt niet al te veel uit, enkel die spieren voeden dàt telt ! Blij

_________________
"It's not the quantity of the weight, but the quality of the movement that counts"
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
konijn342
Geplaatst: Wo Okt 8 18:49:48 GMT 2008 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 05 Sep 2008 Berichten: 100
Ik vind de schema's er voor een 'gewone' amateur er altijd een beetje bewerkelijk uit zien en bovendien leek het mij nogal een commercieel blad.

_________________
Hoi
Mijn voedingsschema
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum