|
konijn342 |
Geplaatst: Wo Okt 8 19:34:50 GMT 2008 |
|
|
In Progress

|
Hoi,
naast dat cardio goed is voor de conditie en het vaak wordt aangeraden als je je vetpercentage wilt verminderen (al dan wel of niet met combinatie met krachttraining).
Wat ik vaak dan niet zo goed begrijp,is dat je met krachttraining toch ook kcals verbruikt.Dus als je gewoon op onderhoud zou eten,is cardio dan wel eigenlijk echt nodig (dus puur om het vetpercentage te verminderen)?
Groetjes Anouk |
_________________ Hoi
Mijn voedingsschema |
|
Terug naar boven |
|
Angel |
Geplaatst: Wo Okt 8 21:22:53 GMT 2008 |
|
|
Site Admin

|
Is te zien wat je doel eigenlijk is?
Je zit nu op gewoon onderhoud..dus niet aan gewicht willen bijkomen en niet aan verlies..je doet nu enkel krachttraining en denk van, nou dan maar geen cardio erbij want door krachttraining verbruik ik ook meer dan niets doen.
Kies wat je het beste lijkt zou ik dan zeggen..als je het niet meer leuk vind stop dan even met cardio en ga wat intensiever met je krachttraining bezig zijn.
Cardio eens de week behouden, zou wel je krachttraining dan weer kunnen bevorderen.
..als dit alles niet is wat je bedoeld en gewoon is omdat je nu je streefgewicht hebt behaald..wel ja kies dan de sport die je graag wil blijven doen..zit cardio daar niet tussen dan is dat zo, er zijn trouwens vele bb'ders die cardio mijden als de pest |
|
fitandhealthy |
Geplaatst: Do Okt 9 8:34:49 GMT 2008 |
|
|
In Progress

|
Angel heeft hier wel gelijk.
Als het niet je doel is om meer af te vallen en je vetpercentage te verminderen dan hoef je in principe geen cardio te doen.
Hoewel cardio wel een goed invloed heeft op het hart, de algemene conditie en de bloedsdoorstroming...
Voordat je aan je krachttraining begint zou ik wel 10 minuutjes opwarmen op een cardio toestel. Qua opwarming vind ik de crosstrainer of loopband een aanrader omdat je hier toch je hele lichaam in beweging zet. Op een fiets zijn het vooral de benen.
Hoe staat het daar ondertussen met je voedingsschema? Lukt het allemaal nog? Nog nieuwe resultaten geboekt? |
|
|
Tijden zijn in GMT
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|