BodyBuilding
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Training!  ~  bodybuilding combineren met andere sport

prete3000
Geplaatst: Vr Jan 23 10:10:31 GMT 2009 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 22 Dec 2008 Berichten: 34 Woonplaats: Roeselare
ikzelf ben dus al een tijdje bezig met bodybuilding, maar ik zou nu ook beginnen met karate. Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die bodybuilding(of algemeen met gewichten trainen) combineren met gevechtsport (of gelijk welke sport). Ik wil vooral weten of het ene het andere soms in de weg zit. Ik weet wel dat sterke spieren in een andere sport ook wel handig zijn, maar ik vraag me af of in hoezeer die andere sport spiergroei remt.

Een voorbeeld: Ik train bijvoorbeeld maandag borst en de dinsdagavond doe ik karatetraining. Tijdens de opwarming of bij het maken van grote fouten moet er gepompt worden. Pompen terwijl ik nog spierpijn heb, zal dit dan bijvoorbeeld het herstel niet remmen?

Graag jullie meningen

Tegelijk misschien leuk dat iedereen eens zegt wat ze nog doen van sport buiten bodybuilding/powertraining en hoe ze eventueel training aanpassen in teken van hun andere sport.

_________________
no matter if you say you can do something, or you say you can't do something, you are always right
Profiel bekijken Stuur privébericht
Getteman Rudy
Geplaatst: Vr Jan 23 11:48:43 GMT 2009 Reageren met citaat
IFBB Jurylid IFBB Jurylid
Geregistreerd op: 09 Jan 2009 Berichten: 343 Woonplaats: haaltert
Het hangt af wat je doelen zijn in BodyBuilding.

Indien je wedstrijden wil draaien, is het niet verstandig een andere sport er bij te nemen.

Je lichaam moet voldoende rust hebben om te groeien, zodus met een andere sport erbij, kan dit je groei tegenhouden.

De keuze is aan jou.

_________________

Kerkskenhoek 68
9450 Haaltert
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
prete3000
Geplaatst: Za Jan 24 12:21:39 GMT 2009 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 22 Dec 2008 Berichten: 34 Woonplaats: Roeselare
Getteman Rudy schreef:
Het hangt af wat je doelen zijn in BodyBuilding.

Indien je wedstrijden wil draaien, is het niet verstandig een andere sport er bij te nemen.

Je lichaam moet voldoende rust hebben om te groeien, zodus met een andere sport erbij, kan dit je groei tegenhouden.

De keuze is aan jou.


Bedankt voor het advies. Ik moet zeggen, wedstrijden draaien ben ik niet van plan. Ideaal vind ik de look van Dolph Lundgren (zie mijn avatar / vooral gekend als Ivan Drago uit Rocky IV).

Intussen hebt ik een eerste training gedaan en ik besef nu al dat ik goed zal moeten mijn training indelen. Mijn benen voelen net hetzelfde als na een loodzware beentraining. Haasje over doen en wandelen als een eend (hurkzit en dan wandelen) + all dat beenwerk in de technieken zelf heeft mijn benen enorm goed getraind.

_________________
no matter if you say you can do something, or you say you can't do something, you are always right
Profiel bekijken Stuur privébericht
Getteman Rudy
Geplaatst: Za Jan 24 18:20:57 GMT 2009 Reageren met citaat
IFBB Jurylid IFBB Jurylid
Geregistreerd op: 09 Jan 2009 Berichten: 343 Woonplaats: haaltert
Graag gedaan hoor, we zijn er voor om goede raad te geven he.
Doe het rustig aan, en vindt een evenwicht tussen je gewicht training en je karate.

Keep on training

_________________

Kerkskenhoek 68
9450 Haaltert
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Andy
Geplaatst: Do Jan 29 18:38:58 GMT 2009 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 36 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Interessante opmerking.....Ik ben voetballer en wil een meer ontwikkeld lichaam.Het probleem is dat,met gewichten trainen vraagt om trage herhalingen ---->voetbal vraagt om explosieve snelheid en uithouding....

MIJN voorbeeld is Bruce Lee,als je zijn lichaam bekijkt is die fenomenaal getraind,ieder spiertje van zijn lichaam.
Maar hoe komt die vent aan zijn snelheid !! Wss van Tai Chi-achtige training,hij lijkt voor jou te weten welke beweging je gaat maken....

Kan iemand me vertellen HOE ik mijn training kan uitvoeren om zoiets te bekomen:sterk ontwikkelde spieren,explosieve snelheid....
Mss de contractiefase uitvoeren met maximale snelheid met behulp van gewichten? Ik zoek.....



Bedankt allemaal,
Andy

_________________
Knowing is not enough,you must apply !
Willing is not enough,you must DO !
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Angel
Geplaatst: Do Jan 29 20:22:59 GMT 2009 Reageren met citaat
Site Admin Site Admin
Geregistreerd op: 08 Jul 2008 Berichten: 2098 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
sterk ontwikkelde spieren,explosieve snelheid.... behulp van gewichten humm moeilijk.. Think

Eerst en vooral je reflexen trainen, maar ook snelheid en precisie.



His body never had an inch of fat; it was pure muscle, like steel."



Bruce had to work hard to develop those muscles. "l used to have a big, soft belly," he explained. "My stomach protruded and I looked terrible for a young guy. I decided to streamline my waist."

From that revelation, Bruce took up weight training.

he did not want muscles that restricted the movement of his elbows.
"You must tuck your elbows in quickly when a blow is directed to your midsection," he explained. "Some bodybuilders are so bulky that they have no way to defend the solar plexus area with efficiency. They can't cover the area with their elbows, so when they use another method to protect it, they leave other parts of their body open. Weight training is supposed to help you, not screw you.

He would do his sit-ups very slowly, his body descending slower than ascending. "You'll get more benefit by doing them slowly," he said. "It's not the number of repetitions, but the way it's done."

Although he was small man, 5-foot-7 and 135 pounds, he had a voracious appetite.

Bruce took a daily amount of vitamin pills, apparently influenced by the body-building magazine he subscribed to. He prided himself on being healthy.

Why Bruce Lee Turned to Weight Training, bron
Bruce Lee - Catch His Speed If U Can

Elke sport zal zijn eigen lichaamstructuur hebben waarbij men het beste kan presteren.

Team Ryouko Havoks Bodybuilding Demo deze zet ik even op de homepage!

_________________

BodyBuilding@BBforum.be
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Andy
Geplaatst: Do Jan 29 20:55:22 GMT 2009 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 36 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Bedankt. Het is moeilijk keuzes te maken confused

_________________
Knowing is not enough,you must apply !
Willing is not enough,you must DO !
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum