BodyBuilding
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Training!  ~  Joggen

raffiek
Geplaatst: Ma Feb 23 23:23:44 GMT 2009 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 21 Dec 2008 Berichten: 75 Woonplaats: Burcht
Wheeps,

Zorgt joggen voor spierafbraak? De één zegt dat het goed is om te joggen voor en na training, de ander weer niet please

mvg Raffiek
Profiel bekijken Stuur privébericht
prete3000
Geplaatst: Di Feb 24 7:26:15 GMT 2009 Reageren met citaat
In Progress In Progress
Geregistreerd op: 22 Dec 2008 Berichten: 34 Woonplaats: Roeselare
volgens mij speelt je doel een belangrijke rol. Voor zover ik weet zal lopen na een je training het anabool proces in je lichaam verminderen. Dit is iets dat aanvaardbaar is als je doel niet massa bouwen is maar vet verliezen. Tegelijk moet ik wel zeggen dat je dan zoiezo niet te lang moet beginnen joggen na de training want hoe langer je nog aan het joggen bent, hoe meer tijd er zit tussen training en je post-workout maaltijd.

Lopen voor de training is volgens mij af te raden (tenzij 5 tot 10 min opwarming). Als ik loop voor de training dan beïnvloed dit mijn training. En dit is logisch want tijden het lopen verbrand je o.a. koolhydraten die je hard nodig hebt tijdens je training.

Joggen doe je best enkele uren voor of na het training. (met telkens een maaltijd tussen). Natuurlijk bestaat het argument dat lopen na de training meer vet verbrand omdat je minder koolhydraten hebt door je training. En opnieuw, als je doel vet verbranden is dan kan je deze methode gebruiken, je lichaam zal niet meteen beginnen spieren afbreken maar kan dus wel het herstelproces wat verminderen (dit wil niet zeggen dat je daarom spieren verliest, maar je zult er wel minder bijkrijgen dan wat je kon krijgen)

Conclusie: Eet gezond, slaap genoeg, en jog met genoeg tijd voor of na de training, en als je doel vet verbranden is dan kan iets van 30 min na de training zeker geen kwaad.

(beetje mijn ondervindingen + zaken die ik gelezen heb, maar zeker niet onfeilbaar)

_________________
no matter if you say you can do something, or you say you can't do something, you are always right
Profiel bekijken Stuur privébericht
Getteman Rudy
Geplaatst: Di Feb 24 15:14:06 GMT 2009 Reageren met citaat
IFBB Jurylid IFBB Jurylid
Geregistreerd op: 09 Jan 2009 Berichten: 343 Woonplaats: haaltert
Lopen, kan je best doen s'morgens op een nuchtere maag.
Er zijn verschillende meningen over lopen.
Wat ik versta onder lopen is, dat je zeker moet lopen bij een zeer lage intensiteit voor vetverbranding.
Vb: snelwandelen, tot je niet meer sneller kan en dan het tikkeltje dat nodig is om over te gaan tot lopen, dat is in feite lopen op lage intensiteit.
Niet langer dan 30 min 3 dagen per week.

In bulck periode zou ik het afraden.
In cut periode zoals vermeld hierboven.

Succes.

_________________

Kerkskenhoek 68
9450 Haaltert
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum