|
prete3000 |
Geplaatst: Zo Dec 28 10:05:16 GMT 2008 |
|
|
In Progress
|
Ik heb onlangs een ebook gelezen : "the truth about buidling muscle". Op de website ervan beweert de auteur dat het een supersysteem is. Na het te hebben doorgelezen vond ik dat het veel gemeen heeft met het Heavy Dut systeem van Mike Mentzer. Heel toevallig las ik diezelfde dag in een oudere uitgave van "Flex" een artikel over hoe Dorian Yates intensiteit verkoos. Het systeem in "the truth about building muscle". Even de basis ervan uitleggen om dan jullie mening te vragen.
- je begint training met korte cardio gevolgd door 5 opwarmsets per spiergroep (stel je traint borst en triceps, dan doe je 5 lichte opwarmsets bankdrukken en dan nog vb triceps pushdowns ofzo)
- Je doet per grote spier (rug, borst, quads/hamstrings) 3 oefeningen en voor kleinere spieren 2
- je doet per oefening slechts 2 sets
- Je eerste set moet zo zwaar zijn dat je er maximum rond de 8 herhalingen mee kan doen (je gaat tot failure)
- je tweede herhaling moet zo zwaar zijn dat je er maximum rond de 6 herhalingen mee kan doen (en je gaat tot failure)
- Elke training zonder uitzondering moet je ofwel gewicht verhogen ofwel het aantal reps
De filosofie er achter is dat je hierbij geen "nutteloze" "makkelijke" sets doet maar gewoon in alles intensief en zwaar gaat. Tegelijk duurt elke workout max 60 minuten en mag je geen twee dagen na elkaar trainen (zodat je hart, longen en andere organen ook kunnen rusten). Ik zou zeggen, als je het al hebt uitgeprobeerd of er over hebt gelezen geef dan je mening. Zo niet, lees er eerst iets meer over want anders zal dit systeem waarschijnlijk nogal radicaal over komen. In mijn oren klinkt het systeem logisch en aangezien dat het Dorian Yates (een 4 x Mr. O) en Mike Mentzer geholpen heeft zal het wel niet zomaar onzin zijn ofzo. Ik wil het gerust eens proberen. Jullie mening? |
_________________ no matter if you say you can do something, or you say you can't do something, you are always right |
|
Terug naar boven |
|
Angel |
Geplaatst: Zo Dec 28 12:38:16 GMT 2008 |
|
|
Site Admin
|
|
Terug naar boven |
|
prete3000 |
Geplaatst: Zo Dec 28 12:47:17 GMT 2008 |
|
|
In Progress
|
Angel schreef: Bekijk even deze link op het forum
bedankt, ik had de post intussen zelf al gevonden. Nu is het wachten op beast tot hij zijn verslag uitbrengt. |
_________________ no matter if you say you can do something, or you say you can't do something, you are always right |
|
Terug naar boven |
|
BelgiumBeast |
Geplaatst: Zo Dec 28 14:59:34 GMT 2008 |
|
|
Gast
|
Ja de Mentzer training is geweldig, je gaat spierpijn hebben als nooit ervoor en ik vermoed logischer wijs ook groei .... |
|
|
Terug naar boven |
|
prete3000 |
Geplaatst: Di Dec 30 8:08:37 GMT 2008 |
|
|
In Progress
|
BelgiumBeast schreef: Ja de Mentzer training is geweldig, je gaat spierpijn hebben als nooit ervoor en ik vermoed logischer wijs ook groei ....
Leuk dat te horen. Ben je dat nu nog aan het volgen of niet? Ik hoorde ook dat je van dit systeem vlugger sterker wordt, iets van gemerkt? En buiten het vermoeden dat je groeit, heb je ook effectieve groei waargenomen?
Alvast bedankt voor de info |
|
Terug naar boven |
|
atilla |
Geplaatst: Do Jan 8 10:56:30 GMT 2009 |
|
|
In Progress
|
dit vind ik nu is interessant ze, zeker de hit techniek, die van dorian yates vooral, iemand al geprobeerd of toch iets in die aard ? |
|
|
Terug naar boven |
|
BelgiumBeast |
Geplaatst: Do Jan 8 17:37:02 GMT 2009 |
|
|
Gast
|
Ik de manier van Mike Mentzer!
Traag naar omhoog, spannen en houden en traaaaag zakken.
Niet staan zwaaien met overdreven gewichten maar de spier optimaal belasten met spanning tot faillure |
|
|
Terug naar boven |
|
BelgiumBeast |
Geplaatst: Do Jan 8 18:08:20 GMT 2009 |
|
|
Gast
|
prete3000 schreef: BelgiumBeast schreef: Ja de Mentzer training is geweldig, je gaat spierpijn hebben als nooit ervoor en ik vermoed logischer wijs ook groei ....
Leuk dat te horen. Ben je dat nu nog aan het volgen of niet? Ik hoorde ook dat je van dit systeem vlugger sterker wordt, iets van gemerkt? En buiten het vermoeden dat je groeit, heb je ook effectieve groei waargenomen?
Alvast bedankt voor de info
Ik merk dat je er meer controle over je spieren van krijgt, ik zie ook dat mijn triceps zijn bijgekomen.
Ik vind het echt een goede manier van trainen.
Ja ik kan idd ook meer gewicht aan, net doordat je je spier met deze manier meer beschadigt waardoor er dus extra spierweefsel onstaat |
|
|
Terug naar boven |
|
atilla |
Geplaatst: Do Jan 8 22:05:25 GMT 2009 |
|
|
In Progress
|
ja das wel goe, kheb in de flex ook zo iet gelezen over mentzer, ik doe men oefening iet anders, ik laat ze ook traag zakken ma ga explosief naar omhoog, belastend ma zolang ik op een redelijk vet % sta lukt da wel |
|
|
Terug naar boven |
|
|